Ett stöd vid tyngdlyftning   no comments

Posted at 8:55 f m in Träning

Chansen är stor att du använder dig av skivstång och vikter som du utför olika övningar med. Kanske är du ett fan av ryck eller stöt som ingår i den olympiska sporten tyngdlyftning. Eller kör du hellre de riktigt tunga övningarna knäböj, bänkpress och marklyft som ingår i styrkelyft? Oavsett vilken typ av övning du föredrar kan olika hjälpmedel vara av nytta. Nedan tipsar vi om de olika fördelarna för några olika övningar.

Bälte och dragremmar

Kanske har du sett andra på gymmet som går runt med ett bälte i midjan och funderat på vad det gör för nytta. Faktum är att bältet hjälper till att stödja upp bålen och ger dig bättre förutsättningar för att lyfta riktigt tungt.

Dragremmar eller lyftremmar, å andra sidan, låser fast dina händer på stången för att säkra att du inte tappar stången mitt i ett lyft. Detta innebär att du ges möjlighet att lyfta tyngre utan att begränsas av din greppstyrka – både säkert och smart!

Utöver dessa två vanliga hjälpmedel finns det olika stöd att tillgå för att hjälpa dig nå dina mål säkert och korrekt. Klicka dig vidare här för att hitta det du behöver i din träning!

Written by admin on juni 15th, 2021